9/05/2016


Chciałabym przedstawić Wam właścicielkę domu mody Prada - Miuccia Prada.



A dlaczego?
Ponieważ niedawno odwiedziłam Mediolan, a projektantka właśnie stamtąd pochodzi oraz zrobiłam sobie zdjęcie w Galerii Wiktora Emanuela II pod Pradą, jednocześnie uświadamiając sobie, że nigdy się nią nie interesowałam i właściwie mało co wiem o wnuczce założyciela tego domu mody.


Urodziła się w 1949 r. w Mediolanie jako Maria Bianchi, córka Luigiego Bianchi i Luisy Prady.
Imię i nazwisko Miuccia Prada przyjęła w 1980 roku po tym, jak została adoptowana przez ciotkę. Ma starsze rodzeństwo – Alberta i Marinę.
Zrobiła doktorat z nauk politycznych. 
Walczyła o prawa kobiet.


W 1977 roku roku Miuccia Prada poznała przyszłego męża i partnera biznesowego Patrizia Bertellego, który w wieku 17 lat założył własną firmę z wyrobami skórzanymi. 
Małżonek okazał się jej doskonałym doradcą i współtwórcą sukcesu marki.
Rok później Miuccia przejęła rodzinny interes po matce Luisie.



W 1985 roku, po otwarciu sklepów we Florencji, Paryżu, Nowym Jorku i Madrycie oraz stworzeniu pierwszej linii butów, zaprojektowała swoją najsłynniejszą, klasyczną torbę. 
Elegancka linia i precyzyjne, luksusowe wykończenie w zestawieniu z funkcjonalnością złożyły się na wielki sukces marki.


W 1992 roku marka przygotowała drugą, mniej luksusową, bardziej dostępną linię Miu Miu, którą zaprojektowała w oparciu o ubrania z własnej szafy.
W 1995 roku marka pokazała pierwszą kolekcję męskich ubrań. 
W tym samym roku projektantka otworzyła wraz z mężem Fondazione Prada, czyli fundację współorganizującą festiwale filmowe, wydającą publikacje i wspierającą interesujących artystów.


W 2014 roku znalazła się na liście najpotężniejszych kobiet magazynu Forbes pod numerem 75. 
Została prezesem domu mody Prada w 2014 i dołączyła do swojego męża Patrizio Bertelli. Wcześniej była jedynie członkiem zarządu.


Miuccia Prada zdobyła liczne nagrody, m.in.: Council of Fashion Designers of America International Award w 1993 r. I CFDA International Designer Award w 2004 r. 
W 2005 roku trafiła na listę 100 najbardziej wpływowych ludzi XX wieku magazynu „Time”.


Projektantka z zachwytem i niedowierzaniem obserwuje, jak moda się zmienia. 
„Moda jest niesamowitym narzędziem do rozumienia ludzi i świata”, przyznaje. 
Jej marka symbolizuje pewien rodzaj nieosiągalnego luksusu i snobizmu. 
Miuccia strzeże więc dobrego smaku i nie lubi wyzywających ubrań, które krytykuje: 
„One oznaczają desperackie pragnienie bycia sexy. 
Zawsze powtarzam moim pracowniczkom – im bardziej starasz się wyglądać sexy, tym mniej masz w sobie seksu. 
Raz na jakiś czas można się seksownie ubrać, ale nie od rana do wieczora!”.


Sara




2 komentarze:

  1. Chyba nigdy nie chciałoby mi się poszukać takich rzeczy samej wiec fajnie ze będziesz tu tak pisala. Super jest sie czegoś dowiedziec.

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nigdy nie chciałoby mi się poszukać takich rzeczy samej wiec fajnie ze będziesz tu tak pisala. Super jest sie czegoś dowiedziec.

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń